03/05/2024 09:05:09
Estás en: Inici | Carta de Serveis del Centre de Dia

Carta de Serveis del Centre de Dia

QUI SOM

El Centre de Dia de la Diputació Provincial d’Alacant es troba dins del Centre Dr. Esquerdo, emmarcat en l’Àrea de Dr. Esquerdo i Família. És una de les unitats ambulatòries del Centre que, coordinada amb la xarxa sociosanitària, dona cobertura a les necessitats d’inclusió de persones amb problemes de salut mental, tot permetent que es mantinguen en el seu medi habitual. Atenem persones de la província d’Alacant, derivades per (des de) les Unitats de Salut Mental.

MISSIÓ I VISIÓ

MISSIÓ: Lluitar contra l’estigma en salut mental i millorar la qualitat de vida, de les persones que acudeixen al nostre recurs, des d’un model comunitari d’atenció integral, tot oferint un acompanyament orientat a la recuperació de projectes de vida de les persones amb problemes de salut mental, que compta amb la seua participació activa i la de les seues famílies.

VISIÓ: Contribuir a un canvi de paradigma en salut mental cap a un model d’atenció que té com a eix central les persones i el respecte dels drets humans, a més d’afavorir un canvi cultural amb la valoració de la diversitat com a part de la quotidianitat, i facilitar, així, la inclusió plena en la comunitat, la disminució i/o evitar ingressos i institucionalitzacions innecessàries.

DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT

Àrea de Dr. Esquerdo i Família

Centre de Dia – Centre Dr. Esquerdo

c/ Ramón de Campoamor, 25. 03550 Sant Joan d’Alacant

Telèfon: 965939033 Extensió: 4177; Fax: 965655320

Correu electrònic:centrodedia@diputacionalicante.es

Horari d’Atenció: de 8.00 a 15.00 hores

Com arribar-hi?

Transport públic

Autobús des d’Alacant: Línea 23 Subús

SERVEIS

• Suport a la recuperació de projectes vitals propis.
  • Acompanyament social, psicològic, ocupacional i /o laboral.
  • Foment de les relacions interpersonals de suport i inclusió en la comunitat.
  • Assessorament i suport a les famílies.
  • Informar i sensibilitzar a la societat per a desmuntar prejudicis en salut mental.

• Participació activa de les persones en tots els processos que afecten la seua vida.
  • Oferir programes/activitats/tallers, per a millorar la qualitat de vida, estructurar el temps de les persones amb problemes de salut mental cap a la seua autonomia i autodeterminació.
  • Facilitar la informació per a la participació en aquelles activitats que la comunitat ofereix.
  • Consolidar i ampliar el treball en xarxa afavorint la continuïtat de cures.
  • Oferir un espai terapèutic individual i grupal per a les persones i les seues famílies.
  • Oferir activitats de sensibilització i informació a la població amb la participació de persones expertes en salut mental per mitjà del Programa de sensibilització “Obrint ments, desmuntant estigmes”

INDICADORS

• Percentatge de Plans Individualitzats de Rehabilitació (PIR) en els quals participa la persona interessada (90%)
  • Percentatge de persones que participen en reunions de coordinació que els afecten (40%)
  • Percentatge de persones que participen en reunions familiars de suport a la recuperació dels seus projectes vitals (90%)

2.1 Nombre d’activitats realitzades a petició de les persones que utilitzen el recurs (mín. 10/any)

2.2 Nombre de programes, activitats i tallers terapèutics realitzats en l’àmbit comunitari (mín.3/any)

3.1 Nombre de recursos d’oci, formatius, culturals, … utilitzats per a la inclusió de les persones usuàries del CD en el seu entorn comunitari (mín.3/any)

4.1 Percentatge de persones usuàries per a les quals es manté reunions de coordinació amb recursos externs (90%)

5.1 Nombre de reunions informatives amb les famílies de les persones usuàries del Centre de Dia (mín.2/any)

5.2 Nombre de sessions d’atenció terapèutica grupal (mín.40/any)

6.1 Nombre de xarrades de sensibilització (mín.35/any)

6.2 Nombre de centres educatius en els quals es desenvolupen activitats de sensibilització (mín.10/any)

6.3 Percentatge d’activitats formatives impartides i/o coordinades respecte a les sol·licitades (90%)

AJUDA’NS A MILLORAR

Necessitem la teua ajuda per a la prestació d’un servei eficaç i adaptat a les necessitats i expectatives dels nostres usuaris/clients. Poden col·laborar amb nosaltres mitjançant la participació en els grups de treball creats i mitjançant l’aportació dels seus suggeriments en les Bústies corresponents.

DRETS DE PERSONES USUÀRIES. NORMATIVA REGULADORA

El respecte als seus drets és la seua major garantia.

S’aplicaran les normes reguladores dels drets dels usuaris/as reconeguts en la Llei de Procediment Administratiu i en la Llei de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

MESURES D’ESMENA

En cas d’incompliment dels compromisos, el Centre de Dia realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.

En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari/pel mateix canal de recepció, o pel qual aquest assenyale.

SISTEMA DE QUEIXES/SUGGERIMENTS

Pot presentar les seues queixes/suggeriments de manera presencial, per correu, telefònicament o per mitjà de la seu electrònica de la Diputació.

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Es realitzarà anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en la web de la Diputació.

Data d’aprovació: juliol 2021

Període de vigència: 4 anys