Seu Electrònica

27/12/2025 15:12:46
Estás en: Inici | Carta de Serveis del Centre de Dia

Carta de Serveis del Centre de Dia

QUI SOM 

El Centre de Dia de la Diputació Provincial d’Alacant es troba dins del Centre Dr. Esquerdo, emmarcat en l’Àrea de Dr. Esquerdo i Família. És una de les unitats ambulatòries del Centre que, coordinada amb la xarxa sociosanitària, dona cobertura a les necessitats d’inclusió de persones amb problemes de salut mental, tot permetent que es mantinguen en el seu medi habitual. Atenem persones de la província d’Alacant, derivades des de les unitats de salut mental i des dels serveis socials.

MISSIÓ I VISIÓ 

Lluitar contra l’estigma en salut mental i millorar la qualitat de vida de les persones que acudeixen al recurs, des d’un model comunitari d’atenció integral i centrat en la persona, tot oferint suport i acompanyament orientats a l’emancipació i recuperació dels seus projectes de vida i comptant amb la seua participació activa i la dels seus entorns.

Contribuir a un canvi de paradigma en salut mental cap a un model d’atenció que té com a eix central les persones i el respecte dels drets humans, a més d’afavorir un canvi cultural amb la valoració de la diversitat com a part de la quotidianitat, i facilitar, així, la inclusió plena en la comunitat, i disminuir o evitar ingressos i institucionalitzacions innecessàries per a afavorir l’emancipació de les persones.

DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT

Àrea de Dr. Esquerdo i Família

Centre de Dia – Centre Dr. Esquerdo

c/ Ramón de Campoamor, 25. 03550 Sant Joan d’Alacant

Telèfon: 965939033 Extensió: 4177; Fax: 965655320

Correu electrònic:centrodedia@diputacionalicante.es

http://www.diputacionalicante.es

Horari d’Atenció: de 8.00 a 15.00 hores

Com arribar-hi?

Transport públic

Autobús des d’Alacant: Línea 23 Subús

SERVEIS 

  • Acompanyament a persones amb sofriment psíquic i grans necessitats de suport en aquelles àrees necessàries per a la recuperació dels seus projectes de vida.
  • Assessorament, acompanyament i suport a les famílies i/o entorns naturals de les persones.
  • Informació i sensibilització per a desmuntar estigmes.
  • Formació contínua, investigació i docència a equips i/o professionals de la xarxa de salut mental en l’àmbit comunitari.

COMPROMISOS 

El Centre de Dia del Dr. Esquerdo disposa d’un Sistema de Gestió de Qualitat, certificat segons la norma ISO 9001:2015, que dona suport i assegura el compliment del que s’estableix en aquesta carta de serveis i estableix, contínuament, millores en la prestació dels seus serveis i igualtat en l’accés a aquests.

A més, la Diputació d’Alacant procura un entorn laboral segur i basat en la igualtat a tot el personal, segons el que s’estableix en els plans vigents de Prevenció de Riscos Laborals i d’Igualtat de Gènere del personal de la Diputació.

  1. Respecte dels drets i dignitat de les persones, oferint un espai de seguretat i confiança a través del vincle, afavorint la participació activa de les persones en tots els processos que afecten la seua vida.
  2. Oferir un espai segur i de confiança (individual i grupal) a les persones usuàries, les seues famílies i/o xarxes de suport.
  3. Afavorir la continuïtat del vincle ampliant el treball en xarxa.
  4. Realitzar activitats de sensibilització i informació a la població amb la participació de persones expertes en salut mental per mitjà del programa de sensibilització “Obrint ments, desmuntant estigmes”.
  5. Treballar des de la transdisciplinarietat: horitzontalitat, transparència en la informació, capacitat d’autocrítica, proactivitat, formació contínua, investigació i docència compartint coneixements i experiència amb altres professionals i equips.

INDICADORS 

1.1 % de persones que participen en el disseny dels seus objectius de projectes de vida (≥ 90%)

1.2 % de persones usuàries del recurs amb coordinacions externes(≥80%)

2.1 % de persones amb acompanyaments individuals realitzats per a la consecució dels seus objectius (≥80%)

2.2 % de persones amb reunions familiars o de les seues xarxes de suport realitzades per a la consecució dels seus objectius vitals (≥80%)

3.1 % de sol·licituds d’acompanyament ateses després de l’alta respecte de les sol·licitades (≥90%)

4.1 % de xarrades de sensibilització realitzades en l’àmbit educatiu respecte a les sol·licitades (≥90%)

4.2 % d’activitats de sensibilització realitzades per a entitats fora de l’àmbit educatiu respecte de les sol·licitades(≥90%)

5.1 % d’accions docents realitzades respecte a les sol·licitades (≥90%)

5.2 % de professionals amb activitat formativa, investigadora i docent realitzades (≥90%)

AJUDA’NS A MILLORAR 

Necessitem la seua ajuda per a la prestació d’un servei eficaç i adaptat a les necessitats i expectatives de les persones usuàries. Poden col·laborar amb nosaltres mitjançant la participació en els grups de treball creats i mitjançant l’aportació dels seus suggeriments en les bústies corresponents.

NORMATIVA REGULADORA DELS SERVICIS PRESTATS

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, que regula la tipologia, funcionament i ordenació dels centres, serveis i programes de serveis socials dins del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
  • Llei 8/2018, de 20 d’abril, de la Generalitat, de modificació de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana.
  • Pla Valencià de Salut Mental i Addiccions 2024-2027 aprovat per acord, de 23 de juliol de 2024, del Consell Valencià.

DRETS DE PERSONES USUÀRIES.

El respecte als seus drets és la seua major garantia i les persones usuàries del Centre de Dia tenen una sèrie de drets que garanteixen la seua protecció, benestar i participació activa en el seu procés de recuperació. Entre els drets principals, s’hi inclouen:

Dret a la igualtat i no discriminació.

Dret a la dignitat i respecte.

Dret a la informació.

Dret a la participació i autonomia.

Dret a la confidencialitat.

Dret a l’atenció de qualitat.

Dret a la continuïtat assistencial.

Dret a l’atenció en igualtat de condicions.

Dret a rebre informació sobre recursos i suports socials.

MESURES D’ESMENA

En cas d’incompliment dels compromisos, el Centre de Dia realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades. En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà la persona sol·licitant pel mateix canal de recepció, o pel que aquest/a assenyale.

SISTEMA DE QUEIXES/SUGGERIMENTS

De conformitat amb el que s’estableix en el Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l’Administració General de l’Estat, pot presentar les seues queixes/suggeriments de manera presencial, per correu, telefònicament o per mitjans electrònics de la Diputació (seu electrònica de la Diputació d’Alacant).

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Es realitzarà anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el portal de transparència de la Diputació.

Data d’aprobación: novembre 2025

Període de vigència:4 anys

logo diputacion azul
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.