Seu Electrònica

02/05/2024 22:05:39
Estás en: Inici | Carta de Serveis de Cicle Hídric

Carta de Serveis de Cicle Hídric

Fecha:

Tríptic Carta Serveis CICLE HIDRICO

QUI SOM

Cicle Hídric és l’Àrea de la Diputació d’Alacant que s’ocupa de caracteritzar la situació dels recursos hídrics provincials i donar assessorament tècnic a les administracions locals, així com de construir infraestructures hidràuliques que proporcionen servei als municipis.

Per a això comptem amb personal altament qualificat i amb el material tècnic necessari, així com amb les tecnologies del Sistema de Telegestió Provincial, que permet monitorar en temps real el funcionament de les infraestructures hidràuliques controlades en els municipis provincials.

MISSIÓ I VISIÓ

La nostra missió és assegurar el subministrament d’aigua en quantitat i qualitat suficients per al proveïment municipal i garantir un adequat sistema de sanejament per a millorar la qualitat de vida del ciutadà i preservar el medi ambient, així com prestar assessorament en l’òptima gestió del recurs i de les infraestructures hidràuliques.

Amb un règim de funcionament similar al d’una consultora d’enginyeria en la qual les despeses de funcionament són sufragats per la Diputació d’Alacant, aspirem a satisfer les necessitats hídriques dels ajuntaments i entitats locals provincials com a consorcis, mancomunitats i comunitats d’usuaris.

ON TROBAR-NOS

Diputació d’Alacant. Àrea de Cicle Hídric

Oficina Tècnica

Avinguda Orihuela, Núm. 128 – 03006 Alacant

Telèfon: 965 107 375 ; Fax: 965 107 396

Horari d’atenció: dilluns a divendres de 8.00 a 15:00h

https://www.ciclohidrico.com

e-mail: ciclohidrico@diputacionalicante.es

Twitter: @AMEDipuAlicante

Facebook: www.facebook.com/AguaMedioAmbienteEnergiaDiputacionAlicante

SERVEIS

Concessió de subvencions d’actuacions hidràuliques a favor d’entitats locals per a:

  • Realització, millora i/o reparació d’infraestructures i instal·lacions hidràuliques de proveïment i sanejament.
  • Realització de controls de qualitat d’aigua de consum humà.
  • Millora de l’eficiència de l’ús d’aigua.
  • Redacció de projectes en matèria de Cicle Hídric.

Elaboració de documents tècnics. Projectes, memòries valorades i plecs.

Execució directa d’actuacions hidràuliques. Control i direcció d’obres.

Subministrament i manteniment del Sistema de Telegestió Provincial de recursos hídrics i infraestructures hidràuliques municipals. Implantació d’automatització i telecomandament del proveïment.

Assessorament tècnic a municipis i entitats gestores en l’òptima gestió del recurs i de les infraestructures hidràuliques. Les principals assessories es refereixen a:

  • Existència i disponibilitat de recursos hídrics.
  • Avisos i alarmes sobre el funcionament de les xarxes de proveïment.
  • Projectes de concessió d’aigua i estudis d’autorització d’abocament.
  • Suport en la concessió del servei municipal d’aigua i sanejament.
  • Diagnòstic i optimització d’infraestructures hidràuliques i tarifes d’aigua.

Difusió d’informació sobre la hidrologia provincial, coneixements i tecnologies desenvolupades. Manteniment i desenvolupament del Sistema d’Informació Hidrològica Provincial, així com de les seues eines i aplicacions de gestió, per a l’adquisició i enviament d’informació actualitzada, edició de mapes i llibres de divulgació, celebració de congressos i certàmens, etc.

COMPROMISOS I INDICADORS

  • Aconseguir un 90% de valoracions positives en la tramitació i concessió de subvencions.

Indicador: % enquestes de satisfacció amb valoració del servei “satisfet” o “molt satisfet”.

  • Complir el termini d’elaboració establit en el 90% dels documents tècnics

Indicador: % documents redactats pels tècnics de Cicle Hídric en el termini establit.

  • Complir el termini d’execució establit en el 90% de les obres hidràuliques

Indicador: % obres executades i finalitzades en el termini establit.

  • Aconseguir un 90% de valoracions positives en l’execució d’obres.

Indicador: % enquestes de satisfacció amb valoració del servei “satisfet” o “molt satisfet”.

  • Invertir un mínim de 300.000 €/any en serveis i subministraments per a ampliació i manteniment del Sistema de Telegestió Provincial.

Indicador: inversió anual per a ampliació i manteniment del sistema.

  • Elaborar en el termini establit almenys el 80% de les assessories tècniques

Indicador: % assessories redactades en el termini establit.

  • Aconseguir el 90% de valoracions positives en els assessoraments tècnics

Indicador: % enquestes de satisfacció amb valoració del servei “satisfet” o “molt satisfet”.

  • Contestar al 90% de sol·licituds d’informació hidrològica en menys de 7 dies.

Indicador: % sol·licituds informació contestades en termini inferior a 7 dies.

  • Actualització contínua dels canals d’informació, amb un mínim anual de 150 publicacions en Facebook i 25 notícies en la pàgina web de Cicle Hídric.

Indicadors: núm. de publicacions anuals en Facebook

Indicador: núm. de notícies anuals en la pàgina web.

AJUDA’NS A MILLORAR

La seua ajuda és imprescindible per a la prestació d’un servei eficaç i adaptat a les necessitats i expectatives dels nostres usuaris/clients.

Poden col·laborar amb nosaltres participant en els esdeveniments organitzats per Cicle Hídric, interactuant a través de les nostres xarxes socials i mitjançant l’aportació de suggeriments.

DRETS D’ELS/LES USUARIS/AS

Garantim el màxim respecte als seus drets. S’aplicaran les normes reguladores dels drets d’els/les usuaris/as reconeguts en la Llei de Procediment Administratiu Comú i en la Llei de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

MESURES D’ESMENA

En cas d’incompliment dels compromisos, l’Àrea de Cicle Hídric realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà de les mesures adoptades, juntament amb la publicació dels resultats dels indicadors.

En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari/pel mateix canal de recepció o pel qual aquest assenyale.

SISTEMA DE QUEIXES I SUGGERIMENTS

Els/as usuaris/as podran presentar queixes o suggeriments sobre els serveis prestats a través de diferents canals:

  • De manera presencial en les dependències de Cicle Hídric.
  • Per correu postal o electrònic.
  • Per telèfon o fax.
  • A través de la pàgina web, Facebook o Twitter.
  • Mitjançant enquesta de satisfacció que es remet al client després de la prestació d’un servei.

Seran contestades en un termini no superior a un mes.

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Els resultats dels compromisos es publicaran anualment, durant el primer trimestre del següent exercici, en la pàgina web de la Diputació d’Alacant i en la pàgina web de Cicle Hídric. En tots dos llocs s’indicaran les mesures que s’adoptaran en cas d’incompliment d’algun d’ells.

Data d’aprovació:març 2020

Període de vigència:4 anys