QUI SOM
La Prevenció de Conductes Addictives s’enquadra dins de la Àrea de Servei Socials i Igualtat de la Diputació d’Alacant i s’encarrega d’impulsar els polítiques públiques de prevenció dels drogodependències i altres conductes addictives en la població de la província d’Alacant.
MISSIÓ I VISIÓ
Impulsar i fomentar aquelles iniciatives encaminades a la prevenció de conductes addictives mitjançant el desenvolupament d’accions concretes de formació, informació i sensibilització, així com la concessió d’ajudes econòmiques a entitats i ajuntaments de la província a través de les convocatòries de subvencions.
Aspirem a aconseguir introduir la cultura de la prevenció en la població de la província d’Alacant, amb especial èmfasi en els sectors de menor edat i major risc, identificant les conductes de risc i potenciant els hàbits de vida saludables, així com donant a conéixer els recursos preventius i assistencials existents a la província d’Alacant.
DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT
Àrea de Serveis Socials i Igualtat
Avda. Federico Soto, núm. 4-entlo.
03001- Alicante
Telèfon: 965.98.89.79
Fax: 965.98.04.12
Pàgina web: www.diputacionalicante.es
e-mail: drogodependencias@diputacionalicante.es
Horari d’Atenció: de 8.00 a 15.00 hores
Estem en Xarxes Socials
Facebook: /LaDipuSocial
Twitter: @LaDipuSocial
SERVEIS
ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS ENCAMINADES A:
- La formació, capacitació i reciclatge d’els/les professionals en l’àmbit de la les conductes addictives, així com de les famílies de persones afectades.
- La conscienciació i sensibilització sobre aquesta matèria amb la finalitat d’aconseguir canvis d’actituds, fonamentalment en la població adolescent i jove.
- El foment i el suport a programes d’intervenció amb escolars així com de prevenció enfocats a col·lectius en situació d’especial vulnerabilitat.
CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A TRAVÉS DE LES SEGÜENTS LÍNIES D’AJUDA:
- Subvencions per a activitats en matèria de conductes addictives:
Per a ajuntaments.
Per a entitats sense fi de lucre.
PUBLICACIONS
- Elaboració i difusió d’estudis, treballs de recerca, guies informatives, etc.
COMPROMISOS
- Difondre i comunicar amb periodicitat les activitats i esdeveniments del Departament en Xarxes Socials.
- Proporcionar una atenció que resulte satisfactòria al 100% dels nostres clients i usuaris/as.
- Tramitar el 100% de les subvencions amb la major celeritat possible disminuint els terminis legalment establits (6 mesos).
- Enviar el 100% de les publicacions sol·licitades en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la seua petició.
- Organitzar o participar anualment en, almenys, una activitat de cadascuna de les àrees d’actuació previstes
- Atendre el 100% de les demandes d’assessorament tècnic dels ajuntaments i les entitats sense fi de lucre en matèria de conductes addictives.
INDICADORS
- Porcentaje de actividades y eventos publicados en Redes Sociales.
- Percentatge de clients i usuaris/as satisfets/as amb l’atenció rebuda.
- Percentatge de convocatòries de subvencions tramitades en un termini inferior al legalment establit.
- Percentatge d’enviaments realitzats en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la recepció de la petició.
- Nombre d’activitats organitzades o en les quals participa anualment el Departament en cadascuna de les àrees d’actuació previstes
- Percentatge de demandes d’assessorament tècnic ateses.
AJUDA’NS A MILLORAR
Necessitem de la col·laboració de tots els agents implicats en el desenvolupament i implantació de programes de prevenció de drogodependències i conductes addictives, especialment dels Ajuntaments i Entitats sense fi de lucre, per a aconseguir un canvi d’actitud social tendent a la tolerància zero amb el consum de drogues.
Poden col·laborar amb nosaltres/as mitjançant la participació en les reunions, fòrums o trobades que convoquem i mitjançant l’aportació de suggeriments en les bústies corresponents o en la nostra pàgina web.
DRETS DE PERSONES USUÀRIES. NORMATIVA REGULADORA
El respecte als seus drets és la millor garantia. S’aplicaran les normes reguladores dels drets de els/as usuaris/as reconeguts en la Llei de Procediment Administratiu comú i en la Llei orgànica de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
MESURES D’ESMENA
En cas d’incompliment dels compromisos, el Departament de Conductes Addictives realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.
En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari/pel mateix canal de recepció, o pel qual aquest assenyale.
QUEJAS/SUGERENCIAS/AGRADECIMIENTOS
Les persones usuàries podran presentar les seues queixes, suggeriments o agraïments a través de diferents canals:
- De manera presencial, en les dependències del Departament;
- Per correu postal;
- Per email;
- A través de la Seu electrònica de la Diputació
Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.
PUBLICACIÓ DE RESULTATS
Es realitzarà anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el Portal de Transparència la Diputació.
Data d’aprovació: juliol 2021
Període de vigència: 4 anys des de la data d’aprovació.