QUI SOM
El Departament d’Igualtat de la Diputació d’Alacant s’enquadra dins de l’Àrea de Serveis socials i Igualtat i és l’encarregat d’impulsar les polítiques públiques d’igualtat de gènere de la província, minimitzant les possibles barreres i obstacles que dificulten o limiten l’accés a serveis, béns i recursos en condicions d’igualtat entre dones i homes.
MISSIÓ I VISIÓ
Impulsar i fomentar aquelles iniciatives encaminades al desenvolupament de les polítiques d’igualtat de gènere, mitjançant el desenvolupament d’accions concretes, així com la concessió d’ajudes econòmiques a entitats i ajuntaments de la província a través de les convocatòries de subvencions.
Aspirem a aconseguir reduir les desigualtats socials existents entre dones i homes a la nostra província, fomentant la participació de les dones en tots els sectors de la vida social, cultural, econòmica, política, etc., contribuint a la prevenció i erradicació de la violència contra les dones i les xiquetes i promovent i fomentant l’elaboració i implantació de plans municipals d’igualtat de gènere.
DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT
Àrea de Servei Socials i Igualtat
Departament d’Igualtat
Avda. Federico Soto, núm. 4-entlo.
03001- Alicante
Telèfon: 965.98.89.79
Fax: 965.98.04.12
Pàgina web: www.diputacionalicante.es
e-mail: igualdad@diputacionalicante.es
Horari d’Atenció: de 8.00 a 15.00 hores
Estem en Xarxes Socials
Facebook: /LaDipuSocial
Twitter: @LaDipuSocial
SERVEIS
ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS ENCAMINADES A:
- La prevenció i erradicació de la violència de gènere.
- La formació de dones en situació de baixa ocupabilitat.
- El foment de la conciliació de la vida personal, familiar i laboral de les persones treballadores i la corresponsabilitat domèstica.
- La promoció de les masculinitats igualitàries.
- L’apoderament de les dones i la consecució de la igualtat en els processos de presa de decisions.
- L’impuls de la coeducació.
- La inclusió de dones en situació d’especial vulnerabilitat.
- L’impuls i foment de plans d’igualtat municipals i plans d’igualtat dirigits al personal de les corporacions locals.
CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A TRAVÉS DE LES SEGÜENTS LÍNIES D’AJUDA:
- Subvencions per a programes destinats a la consecució de la igualtat i prevenció i erradicació de la violència de gènere:
Per a Ajuntaments.
Per a Entitats sense fi de lucre.
Per a Mancomunitats.
- Subvencions per a Ajuntaments destinades a l’elaboració de plans d’igualtat
- Subvencions a les Associacions de Mares i Pares d’alumnat de centres d’educació infantil, primària i/o secundària per al desenvolupament de projectes coeducatius.
PUBLICACIONS
- Elaboració i difusió d’estudis, treballs de recerca, guies informatives, etc.
COMPROMISOS
- Difondre i comunicar diàriament les activitats i esdeveniments del Departament en Xarxes Socials.
- Proporcionar una atenció que resulte satisfactòria al 100% dels nostres clients i usuaris/as.
- Tramitar el 100% de les subvencions amb la major celeritat possible disminuint els terminis legalment establits (6 mesos).
- Enviar el 100% de les publicacions sol·licitades en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la seua petició.
- Organitzar o participar anualment en, almenys, una activitat de cadascuna de les àrees d’actuació previstes.
- Atendre el 100% de les demandes d’assessorament tècnic dels ajuntaments i les entitats sense fi de lucre en matèria d’igualtat de gènere.
INDICADORS
- Percentatge d’activitats i esdeveniments publicats en Xarxes Socials.
- Percentatge de clients i usuaris/as satisfets/as amb l’atenció rebuda.
- Percentatge de convocatòries de subvencions tramitades en un termini inferior al legalment establit.
- Percentatge d’enviaments realitzats en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la recepció de la petició.
- Nombre d’activitats organitzades o en les quals participa anualment el Departament en cadascuna de les àrees d’actuació previstes.
- Percentatge de demandes d’assessorament tècnic ateses.
AJUDA’NS A MILLORAR
Necessitem de la col·laboració de tots els agents implicats en el desenvolupament i implantació de programes i serveis d’igualtat de gènere, especialment dels ajuntaments, per a aconseguir una província més igualitària, tolerant, respectuosa i justa.
Poden col·laborar amb nosaltres/as mitjançant la participació en les reunions, fòrums o trobades que convoquem i mitjançant l’aportació de suggeriments en les bústies corresponents o en la nostra pàgina web.
DRETS DE PERSONES USUÀRIES. NORMATIVA REGULADORA
El respecte als seus drets és la millor garantia. S’aplicaran les normes reguladores dels drets de els/as usuaris/as reconeguts en la Llei de Procediment Administratiu comú i en la Llei orgànica de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
MESURES D’ESMENA
En cas d’incompliment dels compromisos, el Departament d’Igualtat realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.
En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari/pel mateix canal de recepció, o pel qual aquest assenyale.
QUEJAS/SUGERENCIAS/AGRADECIMIENTOS
Les persones usuàries podran presentar les seues queixes, suggeriments o agraïments a través de diferents canals:
- De manera presencial, en les dependències del Departament;
- Per correu postal;
- Per email;
- A través de la seu electrònica de la Diputació.
Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.
PUBLICACIÓ DE RESULTATS
Es realitzarà anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el Portal de Transparència de la Diputació.
Data d’aprovació: juliol 2021
Període de vigència: 4 anys des de la data d’aprovació.