QUI SOM
El Departament de Joventut de la Diputació d’Alacant s’enquadra dins de l’Àrea de Serveis Socials i Igualtat i és l’encarregat d’impulsar les polítiques públiques de joventut de les quals són destinataris/as a els/les joves de la província d’Alacant, amb edats compreses entre 12 i 30 anys.
MISSIÓ I VISIÓ
Impulsar i fomentar aquelles iniciatives encaminades al desenvolupament de les polítiques de joventut, mitjançant el desenvolupament d’accions concretes de formació, educació en valors, promoció de l’ocupació, foment de l’associacionisme juvenil, accés a les noves tecnologies i promoció de l’oci alternatiu, així com la concessió d’ajudes econòmiques a entitats i ajuntaments de la província, a través de les convocatòries de subvencions.
Aspirem a aconseguir una millora de la qualitat de vida de la població adolescent i jove de la província d’Alacant, fomentant la seua participació en tots els espais de la vida social, cultural, econòmica, política, etc., i reconeixent el paper tan rellevant que tenen en el progrés i desenvolupament de la comunitat.
DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT
Àrea de Serveis Socials i Igualtat
Departament de Joventut
Avda. Federico Soto, núm. 4-entlo.
03001- Alicante
Telèfon: 965.98.89.79
Fax: 965.98.04.12
Pàgina web: www.diputacionalicante.es
e-mail: juventud@diputacionalicante.es
Horari d’Atenció: de 8.00 a 15.00 hores
Estem en Xarxes Socials
Facebook: Facebook: /juventudipualicante/
Twitter: @dipuALCjuventud
SERVEIS
ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS ENCAMINADES A:
- La formació de la població jove i orientació en la cerca activa d’ocupació.
- La promoció de l’accés de la joventut a les noves tecnologies i a les xarxes socials.
- El foment d’hàbits de vida saludables entre la joventut en les matèries de sexualitat, alimentació, higiene, esport o salut.
- La promoció de l’associacionisme juvenil.
- L’educació en valors d’igualtat i tolerància que contribuïsquen a fomentar relacions sanes i respectuoses entre iguals dins l’àmbit escolar.
- La promoció de l’oci saludable.
- El foment de l’emprenedoria juvenil.
CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A TRAVÉS DE LES SEGÜENTS LÍNIES D’AJUDA:
- Subvencions per a activitats en matèria de joventut:
Per a Ajuntaments.
Per a Entitats sense fi de lucre.
PUBLICACIONS
- Elaboració i difusió d’estudis, treballs de recerca, guies informatives, etc.
PREMIS
- Reconeixement a la joventut de la província, en diferents matèries artístiques, tecnològiques, empresarials o d’àmbit social, per les seues iniciatives i/o projectes.
COMPROMISOS
- Difondre i comunicar amb periodicitat els activitats i esdeveniments del Departament en Xarxes Socials.
- Proporcionar una atenció que resulte satisfactòria al 100% dels nostres clients i usuaris/as.
- Tramitar el 100% de les subvencions amb la major celeritat possible disminuint els terminis legalment establits (6 mesos).
- Enviar el 100% de les publicacions sol·licitades en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la seua petició.
- Organitzar o participar anualment en, almenys, una activitat de cadascuna de les àrees d’actuació previstes.
- Atendre el 100% de les demandes d’assessorament tècnic dels ajuntaments i les entitats sense fi de lucre en matèria de joventut.
INDICADORS
- Percentatge d’activitats i esdeveniments publicats en Xarxes Socials.
- Percentatge de clients i usuaris/as satisfets/as amb l’atenció rebuda.
- Percentatge de convocatòries de subvencions tramitades en un termini inferior al legalment establit.
- Percentatge d’enviaments realitzats en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la recepció de la petició.
- Nombre d’activitats organitzades o en les quals participa anualment el Departament en cadascuna de les àrees d’actuació previstes.
- Percentatge de demandes d’assessorament tècnic ateses.
AJUDA’NS A MILLORAR
Necessitem de la col·laboració de tots els agents implicats en el desenvolupament i implantació de programes i serveis destinats a la població jove, especialment dels ajuntaments i entitats sense fi de lucre que treballen activament amb aquest sector poblacional.
Poden col·laborar amb nosaltres/as mitjançant la participació en les reunions, fòrums o trobades que convoquem i mitjançant l’aportació de suggeriments en les bústies corresponents o en la nostra pàgina web.
DRETS DE PERSONA USUÀRIES. NORMATIVA REGULADORA
El respecte als seus drets és la millor garantia. S’aplicaran les normes reguladores dels drets de els/as usuaris/as reconeguts en la Llei de Procediment Administratiu comú i en la Llei orgànica de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
MESURES D’ESMENA
En cas d’incompliment dels compromisos, el Departament de Joventut realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.
En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari/pel mateix canal de recepció, o pel qual aquest assenyale.
QUEJAS/SUGERENCIAS/AGRADECIMIENTOS
Les persones usuàries podran presentar les seues queixes, suggeriments o agraïments a través de diferents canals:
- De manera presencial, en les dependències del Departament;
- Per correu postal;
- Per email;
- A través de la Seu electrònica de la Diputació.
Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.
PUBLICACIÓ DE RESULTATS
Es realitzarà anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el Portal de Transparència de la Diputació.
Data d’aprovació: juliol 2021
Període de vigència: 4 anys des de la data d’aprovació.