QUI SOM
El Butlletí Oficial de la Província d’Alacant (BOPA) és el periòdic oficial de la província i es gestiona a través del Servei de Transparència, BOP i Impremta.
En el BOPA es publiquen les disposicions de caràcter general i les ordenances, així com els actes, edictes, acords, notificacions, anuncis i altres resolucions de les Administracions públiques i de l’Administració de Justícia d’àmbit territorial provincial, així com d’altres operadors jurídics, quan així estiga previst per disposició legal o reglamentària.
Els textos publicats en el Butlletí Oficial de la Província tenen la consideració d’oficials i autèntics.
MISSIÓ I VISIÓ
La missió del Butlletí Oficial de la Província és publicar els textos remesos pels usuaris del servei, ja que està previst així en disposició legal o reglamentària.
La visión del Boletín es que el servicio que se presta a los usuarios, y a la sociedad en general, sea plenamente eficiente y accesible.
L’equip del Butlletí Oficial de la Província d’Alacant
DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT
Butlletí Oficial de la Província
Avda. Orihuela, 128. 03006 Alacant
Teléfono: 965107371 – Ext.1112
e-mail: edictos.bop@diputacionalicante.es
https://www.diputacionalicante.es
Horari d’Atenció: De 9:00h a 14:00h
SERVEIS
- Inserció d’anuncis i edictes en el BOP perquè s’hi publiquen.
- Consulta d’anuncis i edictes publicats en el BOP.
COMPROMISOS
El Butlletí Oficial de la Província disposa d’un Sistema de Gestió de Qualitat, certificat segons la norma ISO 9001:2015, que dona suport i assegura el compliment del que s’estableix en aquesta carta de serveis i estableix, contínuament, millores en la prestació dels seus serveis i igualtat a l’hora d’accedir-hi.
A més, la Diputació d’Alacant procura un entorn laboral segur i basat en la igualtat a tot el seu personal, segons el que s’estableix en els plans vigents de prevenció de riscos laborals i d’igualtat de gènere del personal de la Diputació.
1.- Que totes les insercions urgents es publiquen en el termini màxim d’1 dia hàbil.
2.- Que totes les insercions ordinàries es publiquen en el termini màxim de 4 dies hàbils.
Els terminis legals són de 6 dies per a les insercions urgents i de 15 dies per a les ordinàries.
El termini començarà a computar-se des del moment en què les insercions complisquen amb tots els requisits exigits per la llei i les ordenances de gestió del servei. Cal tindre en compte que, en cas d’insercions subjectes al pagament previ de la taxa, el termini no començarà a computar-se, a més, fins al moment que el servei del BOP tinga constància de la realitat del pagament de la taxa per part de l’anunciant.
3.- Que el 95% dels butlletins estiguen publicats en data i hora en la seu (abans de les 9.30 hores).
4.- Treballarem per aconseguir la màxima satisfacció dels usuaris del servei aconseguint una puntuació mitjana mínima d’un 8 sobre 10 en relació a la satisfacció amb els terminis de publicació, aplicatiu informàtic i tracte i atenció del personal del BOPA.
INDICADORS
- Percentatge d’insercions urgents publicades en un termini ≤ 1 dia hàbil.
- Percentatge d’insercions ordinàries publicades en un termini ≤ 4 dies hàbils.
- Percentatge de butlletins publicats en data i hora prevista en la seu.
- Puntuació de satisfacció obtinguda en les enquestes de satisfacció (Terminis de publicació, Aplicatiu i tracte i atenció).
AJUDA’NS A MILLORAR
Els comentaris que els usuaris facen sobre els aspectes dels serveis prestats, ens seran de gran ajuda per a donar resposta a les seues demandes, per la qual cosa agraïm sincerament aquesta col·laboració.
Poden col·laborar amb nosaltres mitjançant la participació amb els seus suggeriments directament en el nostre departament, telefònicament, per correu electrònic i en els qüestionaris de satisfacció.
NORMATIVA REGULARDORA
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 5/2002 de 4 d’abril, reguladora dels butlletins oficials de les províncies.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servici del Butlletí Oficial de la Província d’Alacant, publicada en el BOP d’1 de febrer de 2007, núm. 26.
- Ordenança reguladora del servici del Butlletí Oficial de la Província d’Alacant, publicada en el BOP d’1 de febrer de 2007, núm. 26.
DRETS DE LES PERSONES USUÀRIES
- Dret a la igualtat i a la no discriminació.
- Dret a la dignitat i al respecte.
- Dret a la informació i a conéixer, en qualsevol moment, l’estat de tramitació de la sol·licitud d’inserció/edicte per publicar i el termini aproximat de publicació.
- Dret a la confidencialitat.
- Dret a l’atenció de qualitat.
- Dret a conéixer la identitat del personal sota la responsabilitat del qual es presten els serveis.
- Dret al fet que el Butlletí Oficial de la Província col·labore activament amb els usuaris del servei posant a la seua disposició la informació que resulte necessària per a la gestió de les insercions.
MESURES D’ESMENA
En cas d’incompliment dels compromisos, el Butlletí realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.
En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà pel mateix canal de recepció, o pel qual s’assenyale.
SISTEMA DE QUEIXES/SUGGERIMENTS
Pot fer arribar les seues queixes, suggeriments o agraïments que estime convenients sobre la prestació dels servicis:
- Directament en les dependències del servici.
- A través del registre general/seu electrònica de la Diputació.
- A través de correu electrònic.
- Per telèfon.
- A través de les enquestes de satisfacció.
Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.
PUBLICACIÓ DE RESULTATS
Els resultats dels compromisos es publicaran anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el portal de Transparència de la Diputació.
Data d’aprovació: novembre de 2025
Període de vigència: 4 anys














