Seu Electrònica

03/07/2025 10:07:31
Estás en: Inici | Carta de Servicis Museu de Belles Arts d’Alacant (MUBAG)

Carta de Servicis Museu de Belles Arts d’Alacant (MUBAG)

ELS QUI SOM

El Museu de Belles Arts d’Alacant, MUBAG, és un museu especialitzat en Història de l’Art que atén un Patrimoni Artístic vinculat a la província d’Alacant.

Es finança de manera pública i depén de la Diputació d’Alacant, que aprova les diferents exposicions i activitats que desenrotlla.

Està integrat en el Sistema Valencià de Museus de la Generalitat Valenciana per resolució de 18 d’abril de 2023.

Situat en el centre històric d’Alacant es va inaugurar el 14 de desembre de 2001. A les seues sales es pot contemplar una selecció d’obres pertanyents als fons propis de la Diputació d’Alacant. Estos fons integren obres des dels segles XVI a XXI, mostrant-se a les sales de manera estable una exposició amb obres del segle XIX. Els altres fons, llenços i escultures s’exposen cíclicament dins d’una completa programació d’exposicions temporals, procurant muntatges qualitat de producció pròpia i produïts per altres museus i institucions culturals.

El MUBAG empra com a espai expositiu el palau del Comte de *Lumiares, també conegut com a palau *Gravina, la família del qual ho va habitar en plena puixança econòmica de la ciutat, a mitjan segle XVIII. Situat entre la muralla del Postiguet i l’escalinata de Santa María, en el centre històric d’Alacant, es disposava en primera línia de costa, formant part de la façana de la ciutat d’Alacant, com així es fa veure en documents de l’època.

L’edificació, propietat de la Diputació d’Alacant, està reconeguda com a Bé d’Interés Cultural. El MUBAG depén de l’Àrea de Cultura de la Diputació d’Alacant. Compta amb un equip cientificotècnic, que estructurat i encapçalat per una Direcció atén de manera especialitzada els problemes i reptes que signifiquen la conservació, investigació i difusió de l’obra artística, buscant acostar a tots els públics la importància del Patrimoni artístic que custòdia i exposa en qualsevol dels seus muntatges. La seua gestió es desenrotlla conforme a objectius d’abast anual i plurianual, tenint implantat un sistema de qualitat segons la norma ISO 9001.

MISSIÓ I VISIÓ

La missió del Museu de Belles Arts d’Alacant és la de conservar, restaurar, investigar, exposar i difondre els fons propis, així com altres fons artístics depositats per museus, institucions i particulars procurant que la seua exposició tinga repercussió cultural, social i educativa.

La seua visió és prestar servicis que donen resposta a les necessitats del públic visitant, gestionant amb eficàcia els recursos disponibles, tenint establides les línies d’actuació futures que permeten que el museu:

  • Siga conegut pels nostres visitants, investigadors, usuaris i altres grups d’interés, de manera que ens perceben com un recurs pròxim, accessible i eficaç.
  • Siga reconegut com un Museu de referència i innovador en clau d’excel·lència, complint la nostra missió, procurant la major qualitat dels servicis prestats i un compromís amb la millora dels servicis públics que atén.
  • Siga conegut no sols a nivell provincial, sinó nacional i internacional, utilitzant de manera eficaç les xarxes socials i altres recursos en valencià, castellà i anglés.
  • Estar dotat amb els recursos necessaris per a l’acompliment eficaç de les nostres activitats.
  • Estar preparat per a la protecció i conservació dels fons artístics per a la seua perduració i gaudi per part de les generacions futures.
  • Siga, amb tot, un museu sostenible i accessible.

DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT

Museu de Belles Arts d’Alacant (MUBAG)

C/Gravina 13-15, 03002. Alacant

Telèfon: 965.14.67.80 e-mail: mubag@diputaciónalicante.es

Horari d’Atenció: Dilluns tancat. Dimarts a dissabte de 10.00 a 20.00 hores Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 hores

SERVEIS

COL·LECCIÓ PERMANENT DEL MUSEU

La primera planta alberga l’exposició amb la col·lecció estable del museu, sota el títol El segle XIX. La col·lecció a la llum , on es mostren obres que seguixen un discurs expositiu, abordant-se des d’una perspectiva social i cultural.

Els continguts artístics es complementen amb informació gràfica o cartel·les i panells i audiovisuals en espanyol, valencià i anglés

Cal ressenyar que en este projecte s’exhibixen obres en depòsit d’institucions notòries com el Museu Nacional del Prado, Museu del Romanticisme o la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran.

EXPOSICIONS TEMPORALS

Com a complement a l’exposició estable, el museu programa exposicions temporals de producció pròpia o en col·laboració amb altres institucions, d’àmbit nacional i internacional.

Les sales dedicades a les exposicions temporals es troben en la planta baixa, *entreplanta i segona del museu.

  • La superfície expositiva total del museu és de 524.83 metres.
  • Les exposicions s’anuncien en l’hall del museu en espanyol, valencià i anglés.

ACTIVITATS CULTURALS I EDUCATIVES

El museu programa al llarg de l’any diverses activitats:

  • Visites guiades, passes guiats cap de setmana, visites educatives i visites teatralitzades.

El servici de visites guiades del *MUBAG se centra en donar a conéixer l’exposició permanent El segle XIX. La col·lecció a la llum , una mostra que reunix les principals temàtiques de l’art espanyol al llarg del segle XIX amb un discurs actualitzat i que compta amb obres rellevants tant d’artistes locals com nacionals. Este servici s’amplia amb passades guiades a les exposicions temporals i activitats per a públic familiar com les visites teatralitzades.

  • Concerts.

Els concerts del *MUBAG guarden un interés formatiu. Per a això col·labora amb els dos conservatoris oficials de la ciutat: el Conservatori Professional José Tomás i el Conservatori Oscar Esplá.

  • Conferències.

Les conferències, jornades, trobades, col·loquis i congressos del *MUBAG acullen la intenció de promocionar la cultura i de mode particular el coneixement de l’art i els artistes.

  • Biblioteca.

El MUBAG compta amb una biblioteca especialitzada de consulta per a investigadors.

  • Beques de formació en museografia i restauració.

Les beques de formació del *MUBAG es convoquen tots els anys. Quatre beques: dos beques de formació en Restauració de Belles Arts i dos beques de formació en Museografia. Les bases es publiquen en el Butlletí Oficial de la Província.

  • Activitats especials, de caràcter extraordinari.

El MUBAG realitza activitats especials en dates assenyalades, Dia Internacional dels Museus, Nit en blanc, Nadal, Setmana Santa o estiu.

  • Informació sobre el fons de la col·lecció i catàleg d’obres.

El fons artístic és accessible en part a través de la pàgina web: www.mubag.es. El compromís de qualitat del MUBAG és la seua implementació i ampliació anual. El MUBAG proporciona informació sobre els seus fons a particulars, a investigadors i a públic general que sol·licite la informació.

  • Publicacions.

En cada exposició es procura la realització d’un catàleg per a la seua consulta en la web del museu.

Quaderns del MUBAG és una revista del Museu, en suport físic i digital, en espanyol i anglés, destinada a la difusió de continguts originals relacionats amb la història de l’art, la museografia i les exposicions, col·leccions i activitats del Museu, que inclou una memòria d’activitats del MUBAG. La revista Quaderns del MUBAG s’acompanya, d’un suplement. Un monogràfic d’un tema específic, amb articles d’investigació.

  • Web:

Un dels objectius del museu és donar a conéixer la seua col·lecció, equip de treball i activitats que es realitzen a través de l’ús de xarxes socials i la seua pàgina web. www.mubag.es

COMPROMISOS

  1. Mantindre (actualitzada i estable) l’exposició permanent.
  2. Realitzar almenys 3 exposicions temporals a l’any.
  3. Posar a la disposició del visitant informació en espanyol, valencià i anglés de l’exposició permanent i de les exposicions temporals.
  4. Proporcionar informació actualitzada del museu en xarxes socials, amb la realització almenys de 30 publicacions al trimestre sobre les exposicions i activitats del museu.
  5. Compliment del 90% del programa anual de concerts.
  6. Compliment del 90% del programa anual de conferències.
  7. Compliment del 90% del programa anual d’activitats.
  8. Proporcionar informació actualitzada en la web del museu de la totalitat dels fons exposats.
  9. Aconseguir un 90% de satisfacció (puntuació 4-5) dels investigadors.
  10. Realitzar almenys 2 publicacions a l’any.

INDICADORS

  1. Exposició permanent mantinguda/actualitzada l’any.
  2. Exposicions temporals celebrades l’any.
  3. Percentatge d’exposicions amb informació en la corresponent sala en els tres idiomes.
  4. Publicacions en Xarxes Socials en el trimestre.
  5. Percentatge de concerts realitzats
  6. Percentatge de conferències realitzades
  7. Percentatge d’activitats realitzades.
  8. Percentatge de fons exposats en el museu actualitzats en la web.
  9. Percentatge d’enquestes amb puntuació satisfactòria.
  10. Publicacions realitzades a l’any

AJUDA’NS A MILLORAR

Els comentaris que les persones usuàries facen sobre els aspectes dels servicis prestats, seran de gran ajuda per a donar resposta a les seues demandes, per la qual cosa el *MUBAG agraïx sincerament esta col·laboració.

Poden col·laborar amb el *MUBAG mitjançant la participació amb els seus suggeriments directament en el LLIBRE DE SUGGERIMENTS disposat en les instal·lacions del museu, telefònicament, per correu electrònic i en els qüestionaris de satisfacció.

DRETS DE LES PERSONES USUÀRIES

  • Dret a conéixer les exposicions i activitats de caràcter públic, que es realitzen en el museu.
  • Dret a obtindre orientació i informació sobre els requisits i condicions en les quals es pot realitzar la visita.
  • Dret a tindre informació sobre la programació de les activitats.
  • Dret a accedir a la totalitat dels servicis que es presten en el museu.

MESURES D’ESMENA

En cas d’incompliment dels compromisos, el museu realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, juntament amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.

En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà pel mateix canal de recepció, o pel qual s’assenyale.

SISTEMA DE QUEIXES/SUGGERIMENTS

Pot fer arribar les seues queixes, suggeriments o agraïments que estime convenients sobre la prestació dels servicis:

  • Directament en les dependències del museu.
  • A través del registre general/seu electrònica de la Diputació.
  • A través de correu electrònic.
  • A través dels qüestionaris de satisfacció.

Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Els resultats dels compromisos es publicaran anualment, en el primer trimestre del següent exercici, en el portal de Transparència de la Diputació.

Data d’aprovació: maig 2025

Període de vigència: 4 anys