Seu Electrònica

09/06/2025 13:06:45
Estás en: Inici | CARTA DE SERVEIS IGUALTAT, JOVENTUT I CONDUCTES ADDICTIVES

CARTA DE SERVEIS IGUALTAT, JOVENTUT I CONDUCTES ADDICTIVES

Fecha:

QUI SOM

Els departaments d’Igualtat, Joventut i Conductes Addictives de la Diputació d’Alacant s’enquadren dins de l’Àrea d’Acció i Promoció Social, i estan destinats a la prestació de serveis en matèria d’igualtat, joventut i prevenció de conductes addictives entre la població de la província d’Alacant.

MISSIÓ I VISIÓ

La missió d’aquests departaments és el desenvolupament de polítiques orientades a la igualtat de gènere, a la joventut i a la prevenció de conductes de risc mitjançant:

         • La posada en marxa d’activitats.

         • La concessió d’ajudes econòmiques a ajuntaments, associacions i entitats de la província per a l’execució de programes i projectes.

         • L’elaboració de publicacions d’interés dirigides a la ciutadania, en general, i als col·lectius concrets relacionats amb l’àrea, en particular.

La seua visió és aconseguir reduir les desigualtats socials existents, el foment de l’oci educatiu en la població, la sensibilització sobre els hàbits de conducta saludable per a la ciutadania, així com crear una xarxa d’informació i comunicació fluida amb els ajuntaments i entitats sense fi de lucre de la província, que són els principals clients directes de l’àrea.

DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT

Àrea d’ Acció i Promoció Social

Departaments d’ Igualtat, Joventut y Conductes Addictives

Av. Federico Soto, núm. 4-entl.

03001- Alacant

Telèfon: 965.98.89.00

Pàgina web: www.diputacionalicante.es

e-mail:

juventud@diputacionalicante.es

igualdad@diputacionalicante.es

drogodependencias@diputacionalicente.es

Horari d’atenció: de 8:00 a 15:00 hores

Estem en xarxes socials

Facebook: /juventudipualicante – /LaDipuSocial

Twitter: @dipuALCjuventud – @LaDipuSocial

Instagram: @dipuALCjuventud

SERVEIS

ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS ENCAMINADES A:

  • La formació de la població en diferents matèries com el treball, igualtat de gènere, emprenedoria, oci educatiu, prevenció de conductes de risc, etc.
  • El foment d’ hàbits de vida saludables entre els diferents sectors de la població en les matèries de sexualitat, nutrició, higiene, prevenció de violència de gènere, salut, etc.
  • L’impuls de plans municipals en les matèries d’ igualtat, prevenció de les drogodependències i joventut.
  • La promoció de l’ associacionisme.
  • El foment de la conciliació de la vida personal, familiar i laboral de les persones treballadores i la corresponsabilitat domèstica.
  • L’educació en valors d’igualtat i tolerància que contribuïsquen a fomentar relacions sanes i respectuoses entre iguals dins de l’ àmbit escolar.
  • La prevenció de la violència de gènere i de les conductes addictives a través de fòrums, congressos, jornades i trobades que afavorisquen una posada en comú entre els diferents professionals de les matèries.
  • La promoció de la incorporació de la transversalitat de gènere en les entitats locals de la província.

CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A TRAVÉS DE LES LÍNIES D’AJUDA SEGÜENTS:

  • Subvencions per a activitats en matèria d’:
    • Entitats locals (ajuntaments, entitats locals menors, mancomunitats).
    • Entitats sense fi de lucre.

PUBLICACIONS

  • Elaboració i difusió d’ estudis, treballs d’ investigació, guies informatives, etc.

PREMIS

  • Reconeixement als diferents col·lectius de la província, en matèries artístiques, tecnològiques, empresarials o d’ àmbit social, per les seues iniciatives o projectes.

COMPROMISOS

  1. Difondre i comunicar almenys el 90% de les activitats i esdeveniments dels departaments en xarxes socials.
  2. Proporcionar una atenció que resulte satisfactòria almenys al 95% dels nostres clients i usuaris enquestats.
  3. Resoldre el 90% de les convocatòries de subvencions en un termini inferior al que està establit legalment (6 mesos).
  4. Enviar almenys el 95% de les publicacions sol·licitades en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la petició d’aquestes.
  5. Organitzar o participaren un mínim de 5 activitats anuals, i quecom a mínim una activitat siga de cadascuna de les àrees d’ actuació.

INDICADORS

  1. % d’ activitats i esdeveniments publicats en XS.
  2. % de clients enquestats (ajuntaments i entitats sense fi de lucre) que puntuen ≥ 3 en les enquestes de satisfacció.
  3. % convocatòries de subvencions resoltes en un termini inferior al que està legalment establit (6 mesos).
  4. % de publicacions sol·licitades enviades en un termini màxim de 10 dies hàbils des de la petició d’aquestes.
  5. Número d’ activitats organitzades o en les quals participen anualment els departaments i en cada una de las àrees d’ actuació previstes.

AJUDA’NS A MILLORAR

Necessitem la col·laboració de tots els agents implicats en el desenvolupament i implantació de programes i serveis destinats a la promoció de la igualtat de gènere, la prevenció de conductes de risc i el foment de l’ oci educatiu, especialment dels ajuntaments i entitats sense fi de lucre que treballen activament amb els sectors poblacionals implicats.

Podeu col·laborar amb nosaltres a través de la participació en les reunions, fòrums o trobades que convoquem i a través de l’aportació de suggeriments en les bústies corresponents o en la nostra pàgina web.

DRETS DE LES PERSONES USUÀRIES. NORMATIVA REGULADORA

El respecte als vostres drets és la millor garantia. S’hi aplicaran les normes reguladores dels drets dels usuaris reconeguts en la Llei de procediment administratiu comú i en la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

MESURES D’ESMENA

En cas d’ incompliment dels compromisos, es realitzarà l’anàlisi corresponent i s’informarà, junt amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’ esmena adoptades.

En cas de peticions d’ informació respecte a aquestes mesures, s’ informarà l’ usuari pel mateix canal de recepció, o pel canal que aquest assenyale.

QUEIXES/SUGGERIMENTS/AGRAÏMENTS

Les persones usuàries podran presentar les seues queixes, suggeriments o agraïments a través de diferents canals:

  • De forma presencial, en les dependències de la Diputació d’ Alacant;
  • Per correu postal;
  • Per correu electrònic;
  • A través de la Seu electrònica de la Diputació.

Es reflectirà en el format corresponent i es contestarà en un termini no superior a un mes.

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Es realitzarà anualment, en el primer trimestre de l’exercici següent, en el Portal de Transparència de la Diputació.

Data d’ aprovació: desembre de 2024.

Data d’ entrada en vigor: 1 de gener de 2025. Període de vigència: 4 anys des de la data d’ entrada en vigor.