Centre de Día

CARTA DE SERVEIS CENTRE DE DIA DEL CENTRE Dr. ESQUERDO

Triptic Carta Serveis CENTRO DE DIA 2018

QUI SOM

El Centre de Dia de la Diputació Provincial d’Alacant es troba dins del Centre Dr. Esquerdo, emmarcat en l’Àrea de Benestar de les Persones. És una de les unitats ambulatòries del Centre que, coordinada amb la xarxa sociosanitària dóna cobertura a les necessitats d’integració de persones amb problemes de salut mental, per permetre que s’hi mantinguen al seu entorn habitual. Atenem persones de la província d’Alacant, derivades de les Unitats de Salut Mental.

MISSIÓ I VISIÓ

La recuperació i integració de les persones amb problemes de salut mental, en els diferents àmbits de la vida (social, familiar, laboral, personal,…) mitjançant l’acompanyament i desenvolupament de programes de rehabilitació funcional, programes centrats en la persona i activitats estructurades d’ocupació del temps lliure.

Des de Centre de Dia oferim, activitats i programes que ens faciliten l’acompanyament cap a una autonomia major que permeta la seua independència, sensibilització i integració en la comunitat, així com una millora de la seua qualitat de vida.

Aspirem a ser un recurs comunitari d’atenció a la recuperació de persones amb problemes de salut mental, un referent a la província d’Alacant i oferir una àmplia oferta d’activitats i programes centrats en la persona.

DIPUTACIÓ PROVINCIAL D’ALACANT

Àrea del Benestar de les Persones

Centre de Dia – Centre Dr. Esquerdo

c/ Ramón de Campoamor, 25. 03550 Sant Joan de Alacant

Telèfon: 965939033 Ext.: 4177; Fax: 965655320

centrodedia@diputacionalicante.es

http://www.diputacionalicante.es

Horari d’atenció: de 8.00 a 15.00 hores

Com arribar-hi?

Transport públic

Autobús des d’Alacant: Línia 23 Subús

SERVEIS

  1. Suport a la recuperació del funcionament en totes les àrees de la vida.
  2. Acompanyament social, psicològic i ocupacional.
  3. Activitats/programes/tallers, per a estructurar el temps i millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn mental.
  4. Foment de les relacions interpersonals de suport fora i dins del centre.
  5. Assessorament i suport a les famílies.
  6. Programa de sensibilització “La malaltia mental és cosa de tothom”

COMPROMISOS

  1. Oferir programes i activitats que els motiven i possibiliten mantindre i/o millorar les activitats bàsiques de la vida diària de les persones usuàries del recurs mitjançant:

1.1 Programes d’integració social a través de la utilització de recursos comunitaris (mínim 10 recursos) i d’activitats d’oci (mínim 10 activitats/any).

1.2 Activitats des de la seua mateixa experiència per a fomentar el desenvolupament personal (mínim 5 activitats/any).

1.3 Activitats d’inserció laboral (mínim 2 activitats/any).

1.4 Activitats de mobilització física (mínim 4 activitats/any) que fomenten hàbits de vida saludable.

  1. Oferir activitats culturals (mínim 5 activitats) i d’oci (mínim 10 activitats) en la comunitat per a dur a terme de manera autònoma.
  2. Realitzar 2 reunions familiars/any i oferir-los un espai terapèutic grupal (mínim 15 sessions)
  3. Oferir activitats per a sensibilitzar la població, amb la participació d’usuaris dels serveis de Salut Mental

(mínim 25 xarrades i mínim 10 centres)

(mínim 18 representacions i mínim 10 centres)

INDICADORS

1.1.1 Nombre d’activitats i recursos comunitaris utilitzats.

1.1.2 Nombre d’activitats d’oci oferides pel centre.

1.2 Nombre d’activitats realitzades a petició dels usuaris i/o monitoritzades per ells mateixos.

1.3 Nombre de gestions d’inserció laboral.

1.4 Nombre d’activitats de mobilització física.

2.1 Nombre d’activitats d’oci autònomes.

2.2 Nombre d’activitats culturals autònomes.

3.1 Nombre de sessions familiars anuals.

3.2 Nombre de sessions de teràpia interfamiliar.

4.1 Nombre de xarrades de sensibilització.

4.2 Nombre de centres destinataris de xarrades de sensibilització.

4.3 Nombre de representacions de guinyol i de centres.

4.4 Nombre de centres destinataris de representacions de guinyol.

AJUDA’NS A MILLORAR

Necessitem la teua ajuda per a la prestació d’un servei eficaç i adaptat a les necessitats i expectatives dels nostres usuaris/clients. Podeu col·laborar amb nosaltres mitjançant la participació en els grups de treball creats i mitjançant l’aportació dels seus suggeriments en les bústies corresponents.

DRETS DELS USUARIS. NORMATIVA REGULADORA

El respecte als teus drets és la teua major garantia.

Hi aplicarem les normes reguladores dels drets dels usuaris reconeguts en la Llei de procediment administratiu i en la Llei de protecció de dades de caràcter personal.

MESURES D’ESMENA

En cas d’incompliment dels compromisos, el Centre de Dia realitzarà l’anàlisi corresponent i informarà, amb els resultats dels compromisos, de les mesures d’esmena adoptades.

En cas de peticions d’informació respecte a aquestes mesures, s’informarà l’usuari pel mateix canal de recepció, o pel qual aquest assenyale.

SISTEMA DE QUEIXES/SUGGERIMENTS

De conformitat amb el que estableix el capítol V del Decret 41/2016 del Consell, pots presentar les teues queixes/suggeriments de manera presencial, per correu, telefònicament o a través dels mitjans electrònics de la Diputació (pàgina web, seu electrònica de la Diputació d’Alacant).

PUBLICACIÓ DE RESULTATS

Es realitzarà anualment, en el primer trimestre de l’exercici següent, al web de la Diputació.

Data d’aprovació: gener 2017

Període de vigència: 4 anys